torsdag 15 mars 2012

Mattips!

Hur går det för er med matutmaningen nu i mars? Jag har redan planerat in min frossdag, på lördag smäller det. Skulle t.o.m. ta med mig godis som mamma och pappa hade hem från deras resa hit till Österbotten men jag kom på i tåget att det lämna nog i hesa ännu. Nåja, ja tänkte iaf. nu ge lite tips på några av mina favoriter som jag har upptäckt. :)

 gröt med kvarg och bär
 grönsaker med kyckling och cheddarost
 och fiskvarianten med kvarg-, majonäs- och yoghurtsås
malet kött i alla former
surskorpa med paprika och ost, otroligt gott till kvällsmålet

4 kommentarer:

  1. Allt ser jättegott ut! duktigt! Här håller vi oxå nästan sama diet som i Hesa! Amazing!

    SvaraRadera
  2. Ja tänkt att åtminstone du sku svara :D ja har ju min frossdag idag, så jag har ätit choklad till morgonmål. hur går det för er ?

    SvaraRadera
  3. :) choklad till frukost, nej det har vi inte prövat. Vi kämpar på, håller oss från bröd äter massor med ost och knäckebröd och surskorpa. Steve grilla just kyckling vingar och tomater, gott!

    SvaraRadera
  4. ojdå, Lillemor, vi som tänkte komma till amerika å riktit gott frossa ;) hoppas vi inte förstör er diet :) nej, då lycka till! ni e duktiga!
    Senja.

    SvaraRadera