fredag 1 april 2011

The potato IS the seed.

Dagen börjades med lite solning på stranden. Senare har vi varit till en kristen bokhandel, ätit goyo igen och hälsat på lite folk. :) Nu just sitter vi vid poolen och slappar..

Vi har nu funderat i två dagar varifrån ursprungspotatisen kom. När man odlar potatis sätter man ju en potatis och av den kommer det cirka tio. Men varifrån kom den första ? Kan man köpa potatisfrön ?Steve trodde att man kunde det och odla dem så, Paul sa att potatisen i sig själv är ett frö, medan Lille och jag inte hade någon riktig förklaring, Steve funderade på att ringa och fråga av pappa och han frågade t.o.m en man i en affär.. Men till slut konstaterade vi att Paul måste ha rätt, the potato is the seed.. :) Om någon där ute har en bättre förklring vill jag gärna höra den!

Imårgon är det tidig väckning, redan halv nio ;) Haha ! Jag borde vara tillbaks i lägenheten halv ett trots mini jobbet, så jag har hela dagen att göra vad jag vill.
På lördagen funderar vi på att besöka Everglades. Det blir kul :)

Det kommer lite små droppar nu som då här, de säger att det kommer att bli storm inatt. Det gillar vi inte !

Här är lite bilder av vad vi har gjort här :)

 Lägenheten.

 Utanför lägenheten när det regnade.
 Himmelriket på jorden, nästan ;)
 Stranden.

 Paul hittade en vän idag på stranden.
Poolen.

Gonatt ! /frida

1 kommentar:

  1. Kul att följa med er, hur ni har det "over there".. fina bilder har du också och vilken härlig strand:). Jag har också varit till everglades, de e kul att se djuren på så pass nära håll. Hoppas ni slipper stormen och får ha det riktit bra! Hälsa alla:) KRAM från Kållby. Ps. Paul borde ha rätt när det gäller potatisen.

    SvaraRadera